dinsdag 10 januari 2012

Huizen

Eindelijk zijn hier dan mijn huizen die ik heb gebouwd.
Deze heb ik gisteren gemaakt.
Zo werkt dus de English paperpiecing methode, voor die gene die dat nog niet wisten. Het is een extra stap want je moet ze eerst om stevig papier (ik gebruik 120 grams) zetten en dan aan elkaar zetten, net zoals je bij hexagonnen doet. Ik vind het een leuke methode om mee te werken.
 En dit zijn mijn huisjes die ik tot nu toe heb gemaakt. Ik weet nog niet precies hoeveel ik er ga maken maar het zullen er geen 366 worden, gewoon omdat ik er niet elke dag toe zal komen om een huisje te maken en omdat ik het quiltje graag wil ophangen als het af is en het hangt hier al zo vol en zoveel ruimte heb ik niet. Ook wil ik nog verschillende quilts afmaken waar ik al een tijdje mee bezig ben.
Hier nog een met een hond voor het raam. Van m'n vriendin Jeanneke kreeg ik een kaart met allemaal leuke ramen er op geplakt, dit is er dus één van.
Allemaal nog veel bouwplezier:)

9 opmerkingen:

  1. Hoe leuk en mooi worden je huizen. Vooral die met de hond voor het raam. Wat een leuk idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je huisjes zien er geweldig uit, het geeft het huisje een levendige indruk:) Mooie stoffen, is het Japans? de hond is een plaatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn heel mooi geworden,leuk die hond voor het raam.

    gr. Merian

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke huisjes, en de hond voor het raam is ook grappig. Groetjes Gré

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt hard gebouwd en hebt strakke huisjes gemaakt, nog 354 te gaan hahahaha, Groetjes Dorien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk zijn ze, ja het hondje is grappig!

    Groeten Miny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. lovely houses , I think I may try the English PP method as I do not like the regular PP .Great work!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige huisjes, dit is echt de mooiste bouwmethode, maar ook wel erg tijdrovend denk ik. Succes met je bouw.
    Groetjes, Daisy

    BeantwoordenVerwijderen